Rainbow Hub

Как няколко международни компании с офиси у нас работят в посока приемане

Всеки родител иска децата му да бъдат щастливи, здрави и в безопасност. Ако детето ви се разкрие като лесбийка, гей, бисексуален, транс или куиър, това може да е нещо, за което сте били подготвени или пък точно обратното. Какъвто и да е случаят, вашето приемане е от съществено значение за здравето и безопасността на вашето дете. Реакцията на родителите, когато детето им се разкрие, е ключов момент, който е може да се окаже труден за навигиране, но ние сме тук, за да помогнем.

В година, белязана от толкова промени и несигурност, никога не е било по-важно да празнуваме онези качества, които лежат в основата на Прайд – самоутвърждаване, достойнство и равенство. И въпреки трудностите много от нас го направиха. По начин, който намериха за най-подходящ предвид обстоятелствата.

Някои компании в България също не пропуснаха да отбележат Прайд с интересни инициативи сред местните си служители, целящи да подчертаят значението на многообразието и приобщаването на работното място. Ето няколко примера за вътрешнофирмени кампании на членове на бизнес платформата на Фондация GLAS – Work It OUT, които доказват, че Прайд може да не е само един месец в годината, а неизменна част от фирмената култура.

AIG

В началото на юни стартира глобална кампания на AIG в подкрепа на Прайд и ЛГБТ общността. На локално ниво, в офиса в България, се проведе „Седмица на цветовете“, в която служителите са призовани да подкрепят каузата, като се снимат с тениска/блуза в един от цветовете на дъгата.

“Ние в AIG вярваме, че всички имаме моралното задължение да насърчаваме културата на компанията в посока равенство и многообразие и подкрепяме колегите да изразят своята индивидуалност чрез възможности и инициативи, които са част от рамката на BeingYou@AIG. Животът е палитра от цветове и само защото някой не е като теб не значи, че не трябва да прегърнеш неговите виждания и да вървиш рамо до рамо с него. Tова е един от принципите, в който се опитвам да възпитам и децата си, с които заедно гледахме Sofia Pride Live 2020”, коментира Ралица Стайкова, HR бизнес партньор в AIG.

“Вярвам в равните права и възможности за всички. AIG е компания, която активно подкрепя ЛГБТ общността по света и в която хората от тази общност могат да бъдат себе си и да работят, без да са дискриминирани и третирани различно. Радвам съм, че мога да допринеса със събития и дейности в нашия офис в София и да изразя своята лична подкрепа и ангажираност“, казва Цветелина Койчева, HR бизнес партньор в AIG.

Accenture

В Accenture вярват в съчетанието на човешката изобретателност с интелигентните технологии за изграждането на отговорен бизнес, както и в равенството, водещо до иновации. В ДНК-то на компанията стои стремежът служителите да се обединяват около смислени каузи, които водят до създаване на толерантна и приобщаваща работна среда.

Проектът „Красивите умове съществуват в различни форми“ (Beautiful Minds Come in All Shapes), който българският офис реализира в края на 2019 г., цели да създаде култура на равенство и многообразие на всички нива в компанията. Идеята на „Красивите умове“ е да обедини служителите около каузата на многообразието, като формира кръг от съмишленици, подкрепящи ЛГБТ общността и хората с увреждания.

В центъра на проекта Accenture поставя емблематични артефакти на световната култура. Едва в края обаче става ясно, че тези произведения на красивия ум са създадени от ЛГБТ хора и хора с увреждания.

Кампанията се осъществява с послания до служителите. Всяка сутрин те започват деня си различно и неусетно стават част от експеримент, в който емоционалното въздействие на велико произведение изтрива мисълта за това какъв човек е неговият автор:

  • „Отвори ушите си“ е мейл с популярна песен и кратка информация за автора й;
  • „Отвори душата си“ е мейл с цитат от класически автор и линк към биографията му;
  • „Отвори очите си“ е мейл с известна картина и информация за автора й;
  • „Отвори съзнанието си“ е мейл за научно достижение с кратко описание и хипервръзка към интересна информация за учения;
  • Финалният мейл е „Отвори самия себе си – включването започва от теб“. Той е и покана към закриващо събитие, което разкрива смисъла на кампанията. На него служителите са поканени да станат Съюзници на идеята, като започнат да носят баджовете си, окачени на връзки в цветовете на дъгата – за поддръжниците на ЛГБТ общността, или бели – в подкрепа на хората с увреждания.

Резултатите са налице още на финалното събитие – залата е пълна с хора, нетърпеливи да разберат замисъла на кампанията. Голяма част от служителите веднага избират връзки в цвят, на които символично закачват баджовете си. Успехът на кампанията е забележителен и на регионално ниво. Българският офис е на първо място по брой поддръжници сред офисите на Accenture в Централна и Източна Европа – 21% подкрепят ЛГБТ общността, 22% – хората с увреждания, 17% – междукултурните различия.

Проектът получава признание и отлична оценка на най-високо мениджърско ниво в компанията. Резултатите от кампанията й спечелват признание за една от най-добрите практики на Accenture, която вече се прилага и в други офиси по света. А в началото на 2020 г. проектът печели признание и на локално ниво, когато компанията взе награда Employer Branding Excellence на наградите за B2B Media.

Най-скорошното признание, което Accenture получи за кампанията „Красивите умове“, е от четвъртото издание на вътрешните награди Greater Than Awards. Проектът спечели първото място в категория People and Communities на регионално ниво измежду близо 100 конкурентни кампании, реализирани от клоновете на Accenture в Италия, Централна и Източна Европа и Гърция.

Calendar

април 2024
П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

БЮЛЕТИН


Please wait…



Благодарим ви. Записахте се успешно за нашия бюлетин!

НЕКА ТИ ПОМОГНЕМ

Правна помощ

Психологическа помощ

Здравна помощ

Съпорт групи

Докладване на престъпления

ПИШИ НИ

ДОКЛАДВАЙ

ХОМОФОБСКИ ПРЕСТЪПЛЕНИЯ

Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.